Korzyści uczniów w świecie on/offline

 

Projekt naukowy dotyczący korzyści uczniów drugiego etapu edukacyjnego szkoły podstawowej z terenu województwa śląskiego osiąganych  w związku z wykorzystywanymi mediami online i offline 

realizowany przez Katedrę Pedagogiki Wczesnoszkolnej i Pedagogiki Mediów Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach

oraz Śląskie Kuratorium Oświaty

Ponadto w Regionalnym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli WOM w Katowicach odbyła się konferencja otwierająca kampanię prowadzoną  w ramach rządowego programu ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań

Razem bezpieczniej im. Władysława Stasiaka.

Szczegóły wydarzenia

http://www.kuratorium.katowice.pl/?page=EventPage&eventId=642

 

Innowacyjny projekt naukowy, dotyczący diagnozy korzyści  pedagogicznych osiąganych w wyniku użytkowania mediów cyfrowych i technologii przez uczniów klas 4-6 szkoły podstawowej.

 Projekt obejmie swoim zakresem 2353 uczniów klas czwartych, piątych oraz szóstych uczęszczających do wybranych w sposób losowy 279 szkół podstawowych województwa śląskiego z terenów wiejskich i miejskich.

 

Cele projektu:

  • opisanie i analiza korzyści uczniów drugiego etapu edukacyjnego osiąganych w związku z użytkowanymi przez nich  mediami on i offline;
  • określenie wskazań edukacyjnych i sposobów postępowania dla wychowawców, a także nauczycieli uczących na drugim etapie edukacyjnym szkoły podstawowej

      w związku z pojawiającymi się trudnymi sytuacjami wychowawczymi i dydaktycznymi, w które w sposób pośredni lub bezpośredni zaangażowane są media cyfrowe (on i offline);

  • stworzenie wskazań dotyczących właściwego wykorzystania mediów cyfrowych (on i offline) w procesie edukacyjnym na drugim etapie edukacyjnym szkoły podstawowej;
  • stworzenie wskazań dotyczących projektowania działań profilaktycznych w szkołach podstawowych z uwzględnieniem problemu cyberprzemocy, nadmiernego wykorzystania mediów cyfrowych

      (prawdopodobnego uzależnienia), niepowodzeń dydaktycznych i wychowawczych związanych z mediami cyfrowymi.